RESPONDENTEN VOOR U!

Alle vaste medewerkers volgen een Incompany trainingscursus die met zorg is samengesteld. Met name komen diverse aspecten van kwalitatief marktonderzoek aan de orde en geven we uitgebreide instructies die het veldwerk optimaal ten goede komen.

Weliswaar hebben alle studenten op voorhand al een aantal basisvaardigheden, toch blijkt de Incompany begeleiding meerwaarde te hebben

● Sociale media zorgen voor veel veranderingen ook in marktonderzoek De veranderingen door sociale media krijgen volop aandacht in onze training. Wat kan er zoal en wat is zeker minder geschikt?

VWO heeft een speciale cursus samengesteld die is toegesneden op het vak marktonderzoek.


Aspecten die aan de orde komen;
● Sociale media. Wat, hoe en welke tools zet men op dit moment in. We belichten alle In&Outs
● We bieden een uitgebreide begrippenlijst met marketing en marktonderzoekbegrippen aan (Umfellt,projectie,validiteit, representativiteit,segmentatie,saillantie,tijdscompressie, etc.)
● We hebben een instructie ontwikkeld voor het optimaal telefonisch benaderen van respondenten die zich via ons geautomatiseerd systeem hebben aangemeld voor een onderzoek (Gespreksopbouw, In between the Lines luisteren, herkennen van defensieve signalen, etc.)
● Een uitleg over actuele doelgroepsegmentatie in relatie tot onze uitgebreide en op maat gesneden database.
● Een opsomming van enkele technieken en instrumenten in onderzoek (Projectietechniek, rationele en creatieve technieken, sorting, kwantitatief versus kwalitatief, etc.)
● Een uitleg over enkele bekende onderzoekstechnieken en de aanpak ;
● Nominal Grouping,
● KRIT,
● Concept factory,
● Laddering,
● Kelly Krit
● Sorting,
● Cognitieve respons,
● Online onderzoek,
● CMS handling,
● Opstellen van vragenlijsten, etc.

 

VWO Fieldresearch, © Copyright 1992 - 2017 Alle rechten voorbehouden.

 

<< TERUG

hyp1_46(1)